Опис власного педагогічного досвіду

Я, Анічкіна Олена Іванівна, 1980 р. н., маю стаж роботи 14 років. Після закінчення Житомирського педагогічного університету ім. І. Франка (2002 р.) працювала вчителем англійської мови в Коростенському районі Житомирської області с. Лісівщина. З 2004 р. працюю вчителем іноземної мови в Іршанському НВК «Гімназія - ДНЗ». Основна проблема, над якою я працюю це – «Формування комунікативної компетенції у навчанні англійської мови».
Для успіху всього процесу навчання дуже важливо створити такі умови, за яких максимально розкрилися б комунікативні можливості кожного учня.
В світлі комунікативного підходу до навчання іноземної мови пропонується концепція розвитку сенситивності до іноземної мови та підготовки до контактів з ровесниками із англомовних країн протягом всіх років навчання в школі.
Так, проводячи відкритий урок з англійської мови в 3 та 4 класах, основним завданням було: навчати учнів практично застосувати набуті знання при вивчені теми «Магазини. Покупки», «Мої захоплення» в конкретних життєвих ситуаціях. При цьому комунікативний підхід передбачив створення для кожного учня таких умов, за яких він міг би створювати діалогічне мовлення зі своїми ровесниками, збільшуючи мовленнєвий запас. І це було підтверджено оцінюванням успіхів на уроках балами достатнього та високого рівня. І якраз саме усвідомлення учнями своїх перемог, можливостей, прогресу у навчанні підтримує інтерес до навчального предмета і заохочує до подальшого вивчення іноземної мови.
З мого боку, це різноманітність наочного матеріалу, аудіо- та відеозаписів, рольові ігри, уявні подорожі. Це розширює комунікативні можливості учнів і здатність їх спілкуватися з англомовними ровесниками.

У своїй діяльності я прагну створити сприятливі умови для розкриття здібностей та творчого самовираження учнів. Молодшим школярам подобається на моїх уроках перетворюватись на казкових героїв та тварин та розмовляти від їх імені.
Дитяча уява розвивається за допомогою рольових ігор, які я часто використовую у своїй практиці.
Важливим є залучення школярів до культурних цінностей народу - носіїв мови. З цією метою я використовую автентичні матеріали (малюнки, звукозаписи, відео, тощо).
Безперечною перевагою сучасних підручників англійської мови є насиченість їх краєзнавчою інформацією. Значне місце серед текстів займають такі види, як листи, рекламні оголошення, вивіски, анкети, меню. Всі факти і інформація про різні реалії англомовних країн я відбираю з урахуванням віку учнів і їх інтересів. Оволодіння цим матеріалом дозволить школярам краще орієнтуватися в країні, мова якої вивчається. Важливо дати учням наочне уявлення про життя, традиції, мовні реалії англомовних країн. Цій меті служать учбові відеофільми, використання яких сприяє реалізації найважливішої вимоги комунікативної методики: представити процес оволодіння мовою як розуміння живої іншомовної дійсності.
Використання відео на уроках сприяє індивідуалізації навчання і розвитку вмотивованості мовної діяльності учнів. При використанні відеофільмів та відео фрагментів на уроках іноземної мови розвиваються два види мотивації:
·        самомотивація, коли фільм цікавий сам по собі;
·    мотивація, яка досягається тим, що учневі буде доведено, що він може зрозуміти мову, яку вивчає. Це приносить задоволення і додає віри в свої сили і бажання до подальшого вдосконалення.
Необхідно прагнути до того, щоб учні отримували задоволення від фільму через розуміння мови, а не тільки через цікавий сюжет.
Ще однією перевагою відео є сила враження і емоційної дії на учнів. Тому головна увага повинна бути приділена формуванню у учнів особистого відношення до побаченого. Успішне досягнення такої мети можливе при систематичному показі відеофільмів і відеофрагментів при методично організованій демонстрації.
Наведу приклад використання відеофрагменту "LONDON" для формування навичок аудіювання та з метою стимулювання у учнів пізнавальних інтересів у 7-ому класі.

Робота з відеофрагментом “LONDON".


1)     Pre-viewina activity. 
а) Бесіда:
Т: look at the blackboardplease. What can you see there? We're going to see a film. What do you think it will be about?
P: I see the sights of London and I think the film will be about this city.
T: You're right. The film we are going to watch is about the day of London. Would you like to visit this city? Why?
б) робота з підстановочною таблицею:

в) робота в групах:

Т: For the next task we should divide into groups. Match the pictures and the phrases:
2)      While-viewing activity:
a) T: Watch the film and tick the famous places you have seen in the film. Say; what you have seen or haven't seen
1.     Trafalgar Square
2.     The London Eye
3.     The Tower of London
4.     London Zoo
5.     Big Ben
6.     Covent Garden
7.     Piccadilly Circus
8.     Buckingham Palace
9.     Regent's Park
10.     The Tate Gallery
11.     The Houses of Parliament 12.St. Paul's Cathedral
13.     Westminster Abbey
14.     The Thames
15.     Tower Bridge
16.     The Swiss Clock on Leicester Square
17.     London Tube
We have seen____________________________ in the film.
 We haven't seen_________________________ in the film.
б) In what order do these events happen on an average day in London? Put the sentences in the correct order.
A.      Shops in Oxford Street and Covent Garden open.
B.      The afternoon rush hour begins.
C.      Plays and musicals start in the West End theatres.
D.     London's ancient markets open.
E.       Clubs (like the famous Hippodrome) open.
F.Tourists start to go sightseeing and to visit museums.
G.The Changing of the Guard happens at Buckingham Palace.
H. More than 3 million office workers arrive in London.
3)      Post-viewing activity.
T: Answer my questions:
1.   Did you like film ? Why / Why not?
2. They say that the Tower of London is one of the most famous London sights. What do you think of it?
3.  You have seen the old British tradition of Changing of the Guard in front of Buckingham Palace. What is your attitude to it?
4.   What do you think of the future of the London Eye?
5.   London night clubs are very popular among young people. What do you think of them?
6. What do you think of the Swiss Clock on Leicester Square?
7.  What is going to happen to Big Ben in future?
Використання відео на уроках - це могутній комунікативний засіб формування у учнів соціолінгвістичної компетенції.
Доведено, що його ефективність зростає при умовах:
· при застосуванні у зв'язку з темою чи навчальним матеріалом уроку;
·  коли тривалість відео фрагменту становить не більше 10 хв.;
· при правильній спланованій діяльності учнів протягом етапів Pre-viewing, While-viewing, Post-viewing.
Наприклад, перед переглядом відеофільму "Job Interview" учням пропонуються такі завдання:
1) Pre-viewing: brainstorming

Think of the things necessary for a successful interview:

Під час другого етапу роботи над фільмом здійснюється перевірка розуміння його змісту:
2)    While-viewing:
•     Watch the film and answer the questions:
What position is the candidate applying for?
What products does the company sell?
• Watch the film and make notes whicn points are mentioned in it:
make a good first impression,
wear appropriate clothes;
be enthusiastic and self-confident;
find out about the company you are applying to;
relax before you go in to the interview;
have some questions to ask the interviewers.
Третій етап передбачає обговорення побаченого (групова робота).
3)       Post-viewing: Discuss
1.     Do you think it's a useful video for people who are preparing for interviews? Why? / Why not?
2.     Would you like to be a sales rep?
3.    Which of the following do you think are characteristics of a good sales rep?


Сучасне досягнення людства INTERNET надає нам широкі можливості для його використання в процесі навчання англійської мови. Зокрема, на своїх уроках я використовую ресурси сайту: www.hbc.learning.ua.

Рубрика "Words in the News" забезпечуючи автентичним матеріалом, не тільки сприяє вдосконаленню навичок аудіювання, але й розширює лексичний запас школярів.

Урок як основна форма
навчально-виховного процесу

Ґрунтовно продуманий план уроку - запорука успіху. Існує думка, що добрий учитель працює більше вдома, а слабкий - на уроці. Заздалегідь спланований урок завжди передбачає різноманітні форми роботи. Тривала затримка уваги учнів на якійсь одній порції матеріалу чи на одній формі роботи спричиняється до зниження інтересу до навчання. Сучасний урок будується залежно від конкретних потреб і умов навчання - він має бути творчим.
На уроці кожен учень мас бути якомога більше зайнятим активною навчально- виховною діяльністю. Звідси необхідність заміни ряду фронтальних форм роботи індивідуально-масовими і колективними формами (робота в парах , в групах) на основі широкого застосування відповідних навчальних засобів (роздавальні матеріали, ТЗН тощо).
Урок іноземної мови часто видається надто багато аспектним, якщо не сказати строкатим. Тут формування навичок нового та раніше поданого матеріалу, і розвиток умінь з різних видів мовленнєвої діяльності і т.п.
   На уроці все повинно підпорядковуватись потребам особистості учня в самовираженні, у самостійності мислення, в самоствердженні, в результативності навчання - потребам його самоформування.



Немає коментарів:

Дописати коментар