Для
характеристики сучасної людини враховуються інтегральні властивості
особистості:
·
орієнтація на суспільні інтереси,
·
свідомість,
·
посилення внутрішньої детермінації
поведінки,
·
самостійність,
·
відповідальність за наслідки своєї
поведінки,
·
уміння в найкоротший термін приймати
оптимальне рішення.
Тому
моїм завданням в межах сучасної школи є розвиток соціальної компетентності як
однієї з основних ключових компетентностей, необхідних для успішної
інтеграції в сучасне суспільство, що сприяє формуванню особистості, здатної до
реалізації своїх можливостей, соціально стійкої й одночасно мобільної,
адаптованої, здатної виробляти й змінювати власну стратегію в мінливих
обставинах життя.
А
для цього потрібно розвивати комунікативні здібності учнів.
Для
успішної взаємодії в різних ситуаціях спілкування
використовують метод рольового спілкування. Щоб
діалог, як форма спілкування, відбувся й став
реальністю, учні повинні дотримуватися наступного алгоритму:
-
встановити контакт зі співрозмовником, запросити й дати
інформацію з ходу бесіди для вирішення поставленого комунікативного
завдання;
-
розпочати, підтримати й закінчити розмову;
-
виразити своє ставлення до обговорюваного питання;
-
з'ясувати думку й ставлення співрозмовника;
чітко
орієнтуватися у фактах іншомовної культури
й уміти дати оцінний опис фактів, реалій і подій;
-
адекватно інтерпретувати факти іншомовної культури, проявляючи
почуття такту й толерантності.
Ще
одним ефективним методом формування комунікативних здібностей на уроках
іноземної мови є рольові ігри. Гра – це одночасно й
сукупність норм, що забезпечують стабільність буття, і школа соціалізації,
готовність до непередбачуваних життєвих ситуацій. Саме ця особливість гри дає
змогу дитині знайти спосіб поєднання емоційного та раціонального компонентів
особистості, примирити тенденцію до самоствердження з тенденцією підкорення
соціальним обмеженням.
Таким чином, формування соціальної компетентності учнів старшої школи на уроках іноземної мови через застосування як традиційних, так і нових технологій та методів навчання дає можливість досягнути таких результатів: виходу учня на позицію активного партнера навчання; досягнення багатовекторних зв’язків в обміні інформацією між учнем і вчителем; заохочення творчості учасників; активізації індивідуальних розумових процесів учнів; поєднання теорії та практики. Але найголовнішим здобутком є формування самодостатніх, підготовлених до свідомої та ефективної діяльності в різних сферах життя людей.
Створення
проектів також вважаю продуктивною діяльністю, оскільки
вона створює унікальну можливість
для особистісного зростання
учнів, орієнтує їх
на розкриття творчого
потенціалу й розвиток
пізнавальних інтересів. Алгоритм роботи
за проектною технологією,
використовуваний у навчальному процесі наступний:
Таким чином, формування соціальної компетентності учнів старшої школи на уроках іноземної мови через застосування як традиційних, так і нових технологій та методів навчання дає можливість досягнути таких результатів: виходу учня на позицію активного партнера навчання; досягнення багатовекторних зв’язків в обміні інформацією між учнем і вчителем; заохочення творчості учасників; активізації індивідуальних розумових процесів учнів; поєднання теорії та практики. Але найголовнішим здобутком є формування самодостатніх, підготовлених до свідомої та ефективної діяльності в різних сферах життя людей.
Немає коментарів:
Дописати коментар