Актуальність теми

Для характеристики сучасної людини враховуються інтегральні властивості особистості: 
·                     орієнтація на суспільні інтереси, 
·                     свідомість, 
·                     посилення внутрішньої детермінації поведінки, 
·                     самостійність, 
·                     відповідальність за наслідки своєї поведінки, 
·                     уміння в найкоротший термін приймати оптимальне рішення.  
Тому моїм завданням в межах сучасної школи є розвиток соціальної компетентності як однієї з основних ключових компетентностей, необхідних  для успішної інтеграції в сучасне суспільство, що сприяє формуванню особистості, здатної до реалізації своїх можливостей, соціально стійкої й одночасно мобільної, адаптованої, здатної виробляти й змінювати власну стратегію в мінливих обставинах життя. 
А для цього потрібно розвивати комунікативні здібності учнів. 
Для успішної взаємодії в різних  ситуаціях  спілкування  використовують метод  рольового  спілкування.  Щоб  діалог,  як  форма  спілкування, відбувся й став реальністю,  учні  повинні дотримуватися наступного алгоритму:
- встановити контакт зі співрозмовником, запросити й дати   інформацію   з ходу бесіди для вирішення поставленого комунікативного завдання;
- розпочати, підтримати й закінчити розмову;
- виразити своє ставлення  до обговорюваного питання;
- з'ясувати думку й ставлення співрозмовника;
чітко  орієнтуватися  у  фактах  іншомовної  культури  й  уміти  дати  оцінний опис фактів, реалій і подій;
- адекватно інтерпретувати факти іншомовної  культури, проявляючи  почуття  такту й толерантності.
Ще одним ефективним методом формування комунікативних здібностей на уроках іноземної мови  є рольові ігри.  Гра – це одночасно й сукупність норм, що забезпечують стабільність буття, і школа соціалізації, готовність до непередбачуваних життєвих ситуацій. Саме ця особливість гри дає змогу дитині знайти спосіб поєднання емоційного та раціонального компонентів особистості, примирити тенденцію до самоствердження з тенденцією підкорення соціальним обмеженням.
Створення проектів також вважаю продуктивною діяльністю,  оскільки вона створює  унікальну  можливість  для  особистісного зростання учнів,  орієнтує  їх  на  розкриття    творчого  потенціалу  й  розвиток  пізнавальних інтересів. Алгоритм  роботи за проектною технологією,  використовуваний    у  навчальному процесі наступний:



Таким чином, формування соціальної компетентності учнів старшої школи  на уроках іноземної мови  через застосування як традиційних, так і нових  технологій та методів навчання  дає можливість досягнути таких результатів: виходу учня на позицію активного партнера навчання; досягнення багатовекторних зв’язків в обміні інформацією між учнем і вчителем; заохочення творчості учасників; активізації індивідуальних розумових процесів учнів; поєднання теорії та практики. Але найголовнішим здобутком є формування самодостатніх, підготовлених до свідомої та ефективної діяльності в різних сферах життя людей. 


Немає коментарів:

Дописати коментар